3 de des. 2013

Xipironet de Sant Carles de la Ràpita amb carxofa d'Amposta


Un dia vam publicar l'entrada de xipironets arrebossats dintre de la llista d'aperitius. Com en vam comprar més quantitat de la necessària, els que ens van sobrar, els teníem guardats al congelador. Aquest diumenge els vam "rescatar" i els vam preparar amb un parell de carxofes recient cullides de l'hort del meu pare.

També es poden preparar amb uns alls tendres, amb unes favetes, ... preparats de qualsevol manera, són un aperitiu de festa major.

Ingredients:
  • Xipironets
  • Carxofa
  • 1 gra d'all
  • Oli
  • Sal

Elaboració:
Netegeu i peleu la carxofa. Talleu-la a grills prims i poseu-la a fregir en una mica d'oli d'oliva en un casso o paella. Quan comenci a agafar color, poseu el gra d'all picat. Tot seguit, afegiu els xipironets, rentats i eixugats. Deixeu que es faci durant uns minuts, no gaire, que els xipironets comencin a agafar color.
I ja els podeu servir. 

6 comentaris:

  1. Tant els xirironets com les carxofes a casa ens encanten! i m'imagino que menjar-los junts tal com ens presentes ha d'estar tremendament bo!

    ResponElimina
  2. Buscant una recepta del canelons per comparar amb els que faig jo i, si s'escau, millorar-los, m'he trobat amb el teu blog, enhorabona m'agrada molt, m'hi passaré sovint, a mi també m'encanta la cuina. Un petonet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Anna, gràcies per visitar el bloc. Al parlar de la recepta de canelons, m'he fixat que al text encara parlava com si no tingués la fotografia del plat acabat. Com explicava en el post, vaig fer els canelons i els vaig congelar i el dia que els vaig cuinar, sí que vaig fer la fotoi la vaig publicar, però no vaig modificar-ne el text, que ara, al recordar-me tu la recepta, he aprofitat per modificar. He aprofitat per posar que alguns cops, a la farsa, he afegit farina de ceps o una tòfona ratllada (tòfona de conserva, que el pressupost no ens arriba per a més).
      Sempre li dóna un toc diferent que "muda" encara més aquest plat tant de Nadal o festa major.
      Salut i bona cuina!

      Elimina
  3. M'encanta el teu blog, i passaré sovint, enhorabona.

    ResponElimina