7 d’abr. 2013

Cóc d'ametlla


Una recepta de la meva sogra, d'Aldover.

Ingredients

  • 6 ous
  • 500 grs de sucre
  • 2 tacetes de cafè d'oli de girasol
  • 4 tacetes de cafè de llet
  • 400 grs de farina
  • 2 paperets de grasiosa (o 1'5 sobres de Royal)
  • 500 grs d'ametlla triturada fina
  • Pell de llimona ratllada (opcional)


Elaboració:
Munteu les clares a punt de neu i reserveu.
Bateu els rovells amb el sucre, afegiu l'oli, la llet i la pell de llimona. Afegiu poc a poc la farina, on haureu incorporat la llevadura.. Quan estigui ben barrejat, afegiu l'ametlla triturada ben fina. Per últim, afegiu les clares a punt de neu i mescleu amb compte.
Poseu en una llauna de forn i ho coueu durant 45/50 minuts a 160º. Podeu saber si el cóc està cuit punxant amb un escuradents.

12 comentaris:

  1. oh que bo! Ideal per sucar amb xocolata desfeta.

    ResponElimina
  2. Noia, aquesta coca d'ametlla t'ha quedat tan esponjosa!!! Ha d'estar boníssima! Prenc nota de la recepta!!! Una abraçada

    ResponElimina
  3. Que flonjo que es veu. Molt bo. M'apunto la recepta per fer-la. Ara ja estarem en contacte, em vaig a passejar pel teu blog

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies Montse. No conec el teu bloc, però pel nom que te ja em sembla molt interessant. Avui el visitaré. Una abraçada.

    ResponElimina
  5. mmm jo ara mhe aficionat a fer coques ... pero nomes un pic me va sortir tan esponjosa .per què?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els ous i la llet han d'estar a temperatura ambient. A l'afegir a la mescla les clares d'ou muntades, fes-ho amb delicadesa. I el forn a temperatura mitjana. No tinc altre secret per explicar-te per a que surti esponjós. A vegades per molt que t'esforces, dependrà del forn i de la gràcia del dia. L'important és seguir fent cócs. Salut i molta cuina!

      Elimina
  6. Bona tarda! El got de café que fas servir de mida és el que surt a la foto? Com un got petit?

    Moltes gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El got de cafè és de 125 ml, la mateixa mida que l'envàs estàndar d'un iogurt. Però ja veus que no l'empleno fins a dalt. Ah, i disculpa que hagi tardat en contestar-te.

      Elimina
  7. Hola! L'ametlla és torrada o sense torrar?

    ResponElimina